Snö!

Vi har fått mer snö på Gotland!
Både bra o dåligt.
Snöröjningen här är inte som den i norrland. Folk är ju inte förberedda på samma sätt. Det finns väl inga här som jobbar med det hela vintern, beredda på att kliva upp mitt i natten o ploga, då det vanligtvis inte kommer nån snö här.
MEN, när det varnats på radio och tv i flera dygn innan, att det kommer börja på kvällen o snöa hela natten, VARFÖR är då ingen förberedd?
De började ploga vid halv 9 igår morse, med en åkgräsklippare som hade en lite hyvel. De flesta vägar var inte plogade. Folk tog sig inte till jobbet. Vi fick ingen post under torsdagen, pga att det inte blivit plogat osv..

Jag tycker väldigt mycket om snö och är glad att det blir en riktig vinter här, men det är tråkigt att det ska ställa till med så mycket problem.. =/

Jaja.

Varit ute och ridit i snön idag med Josse. Tog med Nova, så hon skulle få springa sig trött! Snön gick en bra bit över magen på henne, så hon har sovit i många timmar nu efteråt B)
Gammelman Durth var pigg och busig idag med, han tog tag i bettet och drog. Än är det krut i gubben :)

Har köpt födelsedagspresenter till Nova idag, hon fyller ju ett år på söndag :) Blev en stor mjukisgris, en repleksak och ett märgben.

Lånade Twilight av Josse, måste se den snart så man får dreggla lite.

Funderar på att gå på bio snart, nån som sett nån bra film som kan rekommenderas??

Hade nästan glömt bort att jag ska jobba imorrn! Kom på det nyss. :P imorrn ska det kastreras katter på löpande band!

Nu ska jag se Dum dummare för första gången. Har faktiskt aldrig sett den tidigare. dåligt.

Grannfejden igår höll på gå mig på nerverna. Tanten där var verkligen fruktansvärd. Precis den tyoen av människor som jag har riktigt svårt för. Hon med hundarna var heller inte vettig, som lät hundarna pissa inne, stå på borden osv.. Ingen koll alls hade hon på dom. Sjukt.
Tur att jag har Josse som jag kan diskutera såna betydelsefulla program med, då ingen annan verkar se dom B)

Älskar den nya Max-reklamen med Maria Montazami!

Kommentarer
Postat av: mamma

Där har du helt fel...jag ser dom med

2010-01-29 @ 20:17:51
Postat av: Liisa

Ha ha ja Maria Montasami är ju sååå mycket bättre än Anna Anka=P



Med mig är det bara bra, hur är det med er? :)



2010-01-31 @ 23:55:19
URL: http://ljnfoto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0