December marscherar in med bestämda steg


Så, början på en ny månad.. Den verkar tänkas bjuda på en hel del.
Hösten har liksom försvunnit, jag antar att jag saknat det norrländska livet. Jakten, gemenskapen, familjen.

Snart är julen här, jag känner mig lika överraskad och oförberedd på den som alltid. Julklappar ska både tänkas ut och sedan inhandlas. När?

En lång vinter väntar efter jul och nyår. Längre och kallare än de vintrar jag gått och blivit van vid, där nere i södra sverige.

Jag har liksom fastnat i en lite vemodig sinnesstämning. Jag antar att det hör vintern till...




Jag har träningsvärk, ett bevis på att jag faktiskt gjort något vettigt..?

Den inplanerade ridturen igår blev inställd. -22 grader är kallt när man bor längs kusten!

Jag har hittat en vinterjacka. Den är ganska ful, men varm.
Korkat att man väntar med att köpa vinterjacka tills den dag då det blir riktigt kallt. Sundsvallsborna var betydligt smartare, uppenbarligen.

Pepparkaksbakning med mor står härnäst på min Att-göra-lista. Det är alltid något nostalgiskt över det - precis som med resten av julen, för den delen. Julen är underbar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0